Min bäbis är snart inte en bäbis!

Tiden går ju alldeles för fort, an föddes ju nyss och nu är han nästan 5 månader.
Min stora kille, som är så himla duktig och snäll. Börjar undra vad jag gjort för att förtjäna en så underbar pojke.
Han sover hela nätterna, och det har han gjort sedan han var 4 veckor gammal utan att behöva mat på natten.
Han är glad när an vaknar ända fram tills dess att han är lite övertrött eller jätte hungrig. Han äter exakt var 4e timma dag in och dag ut. Sover mellan 22.00-08.00 och får mat sista gången mellan 22.00-00.00 Beroende på vad som sker under dagen.

Idag har jag varit och handlat på willys, så ikväll blir det fläskfiléthaigryta lá Christian, smaskens!
Han har mycket gott i den...

Fläskfile                               Injefära               Stark Curry
Böngroddar                        Gräslök              
Vattenkastanjer                 Gul lök
Minimajs                             Vitlök                                                
Wookgrönsaker                 Sambaolic
Kokosmjölk                        Salt
Kycklingbuljong                Peppar

 Detta serverar han med Bulgur!
Vilken tur jag har en man som kan laga go mat:)

Nu ska jag och lilleman gå och bada, sen ska han få lite puré av rotfrukter och kanske lit kött.

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0